top of page

Fast hjemmearbejde

Snerydning er fast arbejde heroppe. Endnu et tykt lag tung sne faldt der i nat.

Strømafbrydelser har vi mange af og så forsvinder telefonforbindelsen og netværket også.

Jeg måtte "nøjes" med morgen-te fordi kaffekværnen er elektrisk. Heldigvis har jeg en god nabo som inviterede på kogekaffe ved bålet, en rar afbrydelse i snerydningen.

Så fik vi endnu en strømafbrydelse, jeg nåde lige at bage et franskbrød og et halvvejs bagt rugbrød og at rydde lidt mere sne i pandelampens skær.

Det ser vældig hyggeligt ud med stearinlys men der er ikke lys nok til at læse eller strikke så jeg har bestilt en flagermuslygte på nettet.

I går var vi 8 mand afsted herfra til julefrokost på Kolgårdens Camping ved Vilhelmina. Først et par timer i skiftevis badetønde, sauna og isbadning i Volgsjön, derefter Julemiddag i Kolgårdens restaurant - en uovertruffen smagsoplevelse. Dette sted kan varmt anbefales til vejfarende. www.kolgarden.se

Her er et par billeder taget af Adri fra julefrokosten. Havde ikke troet at jeg nogen sinde skulle komme til at vinterbade. Stigen ned i vandet var isglat, så det gik langsomt ned og op. Jeg var i Volgsjön to gange og anden gang med hovedet under.

bottom of page