top of page

Nu er det forår i Lapland

Hjemme igen efter besøget i Danmark.

Jeg var med færgen 7 gange og fik besøgt venner og familie som jeg ikke har set i mange år. Kjartan og jeg nåede også det "årlige" besøg i Ree Park.

Alt det er godt - men luften dernede var dårlig, fyldt med pollen og støv - så er det godt at komme hjem trække vejret helt igennem og hoste skidtet ud.

Turen herop var lidt "spændende". Jeg kørte med en "Cargo Carrier" som var monteret på trækkrogen. Den bar cyklen og en kasse med tøj og andet. Den sad rimeligt fast indtil jeg nåede op i Jämtland, hvor vejene er ujævne. Da jeg kørte ind på en rasteplads for natten gyngede den vildt fra side til side. Jeg måtte afmontere og kassere den.

I morges kl. 7 var bilen pakket ind i sne og jeg spiser varm morgenmad.

I Jämtland sneede det tæt resten af vejen op. Birkens ny-udsprungne blade og rakler var tynget af sne, og vejen var glat som bare fanden.

I Västerbotten er der bare regn og birken ikke sprunget ud, men mine radiser fra minidrivhuset er spiseklare.

Græsset grønnes så småt rundt om det aller-allersidste sne bag huset, men Lomsjön er stadig dækket af is.

bottom of page